Monday, July 29, 2013

Set Kurus Shaklee

Salam dan hola readers,

Nak perkenalkan set kurus Shaklee. Shaklee ada beberapa produk yang boleh digunakan untuk membantu anda menguruskan badan. Konsepnya boleh saya rumuskan iaitu dengan mengurangkan kalori, membakar lemak dan membuang toksik atau detoksifikasi dari dalam badan. Dengan sinergi ketiga elemen ini, proses untuk menguruskan badan dapat dilakukan dengan lebih cepat dan berkesan. Saya sendiri dan mencubanya dan hasilnya amat menggembirakan.



  1. Mengurangkan kalori
  • Antara konsep diet ialah dengan mengurankan kalori harian yang anda ambil dalam makan. Secara average, seorang manusia mempunyai keperluan kalori sebanyak 2000 kcal sehari. Maka dengan mengurangkan jumlah kalori yang kita makan sehari, contohnya 1500 kcal, makan 500 kcal lagi akan dihasilkan dari dalam badan anda melalui pembakaran lemak untuk mencukupkan keperluan 2000 kcal sehari tu. 
  • Untuk mengetahui keperluan kalori anda, bolehla menggunakan formula BMR dan DCR. Nanti saya akan link ke sini. Dengan BMR ini, anda boleh menggurangkan jumlah pengambilan makanan sehari sehingga setengah dari BMR. Tidak digalakkan untuk mengurangkan kalori makanan lebih dari setengah BMR
  • Produk yang disarankan ialah Shaklee Cinch. Ia ada 3 perasa yang sedap iaitu Vanilla, Chocolate dan Cafe latte.
  • Cinch shake mix mengandungi  Leucine™ dimana ia akan mengekalkan jisim otot semasa menurunkan berat badan. Mengapa jisim otot perlu dikekalkan? Ini kerana otot akan mengekalkan paras metabolisma dalam badan. Jika jisim otot berkurang, paras metabolisma akan berkurang dan akan mengurangkan juga keperluan kalori harian anda. Ini akan menyebabkan penurunan berat badan sangat perlahan kerana perbezaan antara keperluan kalori harian dan kalori yang diambil akan mengecil.
  • Cinch juga kaya dengan protein yang membantu anda rasa kenyang. Ia juga tinggi kandungan fiber (6 gram per serving)
  • Cara menggunakannya ialah dengan mengambil 2 scoop dibancuh dengan susu, susu soya atau air kosong. Minum 2 kali sehari samaada waktu sarapan, tengahari atau makan malam. Maknanya kita hanya makan yang biasa kita makan sekali sehari. Seperti saya, saya kurangkan dos makanan yang biasa ini untuk mempercepatkan keberkesanannya.
  • Link Panduan kalori makanan (file PDF Kementerian Kesihatan Malaysia)


    2. Memecahkan lemak dan kolesterol dalam badan

  • Terdapat 2 produk dari Shaklee yang boleh memecahkan lemak dan kolesterol dalam dan iaitu Lecithin dan Omega Guard
  • Omega Guard - DHA dan EPA di dalam Omega Guard menentang tekanan darah tinggi, melincirkan saluran darah dan melancarkan peredaran darah. Maka ia sangat efektif untuk mengekalkan tekanan darah normal, merendahkan kolesterol, membantu mengekal kolesterol HDL (kolesterol baik untuk badan), mengawal masalah obesiti dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Lecithin - Bertindak sebagai 'pembersih' salur darah dimana ia membantu mengemulsi kan lemak dan kolesterol dalam badan. Dengan pemngambilan kuantiti yang tinggi, ia mempercepatkan pembakaran lemak untuk pelangsingan tubuh..

    3. Detoksifikasi/Nyahtoksin
  • Juga terdapat 2 pilihan untuk menyahtoksin dari badan anda iaitu Herb-Lax dan Alfalfa Complex
  • Herb-Lax - Mengandungi daun senna sebagai bahan utama yang merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak. 
  • Alfalfa Complex - Mencuci hati, darah dan usus. Alfalfa ialah makanan beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan dan mencantikkan kulit. Alfalfa juga boleh menyingkirkan lemak dan kolesterol.


4. Penambah tenaga


  • 2 produk untuk menambahkan tenaga di dalam usaha menurunkan berat badan iaitu Cinch Energy Tea Mix dan ESP Soy Protein Isolate
  • Cinch Energy Tea Mix - Mengandungi adunan Teh putih, merah dan hijau Matcha untuk meningkatkan tenaga secara semulajadi dan rasa nyaman. Menjadi alternatif kepada minuman bergula dan kopi. Ditambah dengan Taurina untuk meningkatkan tenaga dan ketahanan badan. Teh ini boleh diminum panas atau sejuk
  • ESP Soy Protein Isolate - Menambahkan tenaga dan mengekalkan kekejalan otot dimana ia dapat membantu mengurangkan kehilangan jisim otot sewaktu diet. Ia juga menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

Nak kurus tak? Kalau serius boleh hubungi saya untuk konsultansi

Call/SMS/Whatsapp: 0133424991 (Azali/Ima)
SID: 965181
COD area: Wangsa Maju, Gombak, Hulu Kelang, Ampang, Keramat, Setiawangsa, Setapak, Masjid Jamek, Pasar Seni, Kelana Jaya, Kota Damansara, Taman Melati, Selayang dan banyak lagi.





No comments:

Post a Comment

article