Thursday, July 4, 2013

Shaklee ESP dan Performance Drink - Supplemen untuk melalui Ramadhan

Salam and hola readers,

Harini nak cite ar sikit berkenaan ESP dan juga Performance Drink. Pada pandangan saya melalui pengalaman yang saya lalui, kedua produk ini amatlah baik untuk diamalkan di bulan puasa yang bakal menjelma minggu hadapan. 

Mengikut pengalaman, saya guna ESP untuk tujuan berikut
  • ESP memberikan rasa kenyang yang lebih lama. 
  • Menggunakan ESP di dalam diet untuk menurunkan berat badan.  Ini kerana ia rendah dari segi Indeks Glisemik (GI). Makanan GI yang rendah akan lambat diuraikan di dalam badan. Kesannya ialah, ia akan dapat mengekal paras glukosa dalam darah lebih lama dimana tenaga yang tersimpan dalam badan juga dapat bertahan lebih lama. Selain itu, ESP juga tinggi dengan kandungan protein dari kacang soya. Untuk lebih kefahaman mengenai GI, boleh tonton video di link ini


ESP boleh diminum begitu sahaja. Kalau nak sedap, boleh blend dengan buah kurma dan susu rendah lemak. Rasanya sodap sehingga menjilat jari :)

Selain ESP, saya menggunakan Performance Drink (PD) dalam senaman saya. PD memberikan hidrasi kepada badan lebih baik daripada air. Jadi jika diminum pada waktu sahur, insyaAllah boleh mengurangkan kesan kehilangan air dari badan sewaktu berpuasa. Menjadikan badan terasa segar dengan lebih lama.


Kedua produk ini boleh diguna sewaktu bersahur dan berbuka puasa. 

  • Minum di waktu sahur untuk tenaga dan kesegaran yang lebih lama. 
  • Minum waktu berbuka agar dapat melakukan ibadat terawih dan qiyamulail dengan lebih bertenga. InsyaAllah. 
Mengikut pemerhatian saya, produk-produk ini juga amat bermanfaat untuk para ibu yang mengandung dan menyusukan anak.

Apa tunggu lagi, dapatkan 2 produk ini untuk menghadapi Ramadhan anda. 

Hubungi saya melalui call/sms/whatsapp di 0133424991 (Azali) atau emel azali82@gmail.com. Shaklee ID 965181.

COD percuma di kawasan Wangsa Maju, Taman MElawati, Gombak, Keramat, Ampang, Kota Damansara, Kelana Jaya, Masjid Jamek, Pasar Seni, LRT KLCC dll. Boleh tanya untuk maklumat lanjut

Akhir kata, selamat menunaikan amalan di bulan Ramadhan. Semoga ia menjadi amalan yang terbaik untuk kita semua dan kita dapat keluar dari bulan Ramadhan ini dengan mendapat rahmat dan keampunan daripada Allah.

No comments:

Post a Comment

article