Saturday, April 15, 2017

Minuman Coklat Berkhasiat dan Sedap

Salam & hola readers,

Hari ni kita kasi review skit pasal minuman coklat yang pernah kami cuba. Review ni atas pendapat sendiri la yer ikut citarasa kami.

Dari kecik sampai besar memang lidah ni dah sebati dengan Milo. Ye la produk minuman coklat yang paling awal ada kat malaysia ni kan. Selain tu pernah jugak minum Ovaltine, Vico, Cadburry, Oligo Coco, Dutch Lady dan macam2 lagi la. Yang kat restoran pon ada macam Secret Recepi, Coffee Bean dan Gloria Jeans. Tapi tak sesuai pulak buat perbandingan dengan yang buat sendiri kan.

Ovaltine pernah minum time kecik2 dulu dah tak ingat pulak rasa dia macam mana. Masa kecik semua rasa sedap aje. Hehehe.

Vico plak rasa koko dia agak kuat dan kena guna banyak gula/susu pekat nak kasi manis. Tapi sedap jugak. Kalo teringin tu beli yang dalam kotak je. Tapi kalo minum hari2 tak la.

Cadburry chocolate drink bila minum memang nikmat rasa coklat dia. Tapi ada 1 ketidakselesaan di tekak. Rasa macam ada pepasir lalu menggeletek tekak dan rasa nak terbatuk. Korang rasa macam ni tak? Ke saya sorang je rasa? Hihihi. Dan agak mahal juga.

Oligo coco pon sedap rasa coklatnya. Pon agak mahal berbanding yang lain kan. Walaupun sedap, tapi tiada rasa ketagihan, sama macam Vico tadi. Sekali sekala boleh la nak minum.

Dutch Lady kalau bancuh sendiri apasal tak sama dengan yang minum dalam kotak? So tak berapa kena lah dengan citarasa keluarga kami. Beli yang 1 liter yang terus minum aje lah. Beli time promosi RM 4.99 kat Giant atau Tesco. Haaa dah mahal dah semua benda kat Malaysia ni. (Bebel ape ni huh??)

Jadi kalau nak cari minuman coklat kat kedai2 di luar sana memang berbalik pada Milo la jugak kan. Tapi skarang kami sekeluarga dah beralih arah ke Tamar Cocoa keluaran Al-Haddad Marketing. Memang kena dengan citarasa kami dan memang dah siap2 3 in 1 walaupun beli yang peket 900gram (yang sachet pon ada). Ada yang sebut Tamar Coco, Tamar Koko, Koko Tamar. Tak kisahla semuanya maksud dia sama. Jadi kenapa bertukar kepada Tamar Cocoa yer?

Haa nampak lazat dan menyelerakan. Nyumsss.


Ada orang kalau minum minuman coklat boleh kena sakit kepala, sembelit, mengantuk dan lain2. Tapi minum Tamar Cocoa tak jadi masalah2 tu yer. Alhamdulillah. Lagi pulak dia campur kurma. Sesuai sangat la dengan saya yang tak berapa gemar makan kurma ni. Sambil menyelam minum air gitu. Menarik kan?

Selain daripada rasa coklatnya yang sedap, banyak lagi kelebihan2 lain. Antaranya khasiat yang terkandung di dalamnya dan jugak pulangan wang yang berbaloi2. Harga pon berpatutan.

Suka minuman coklat? Jom cuba Tamar Cocoa memangggggg sedap!!!

Minuman coklat dengan khasiat kurma sangat sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak2 sampaila orang tua.

Ibu mengandung pon boleh ibu menyusu pon lagi digalakkan sebagai milk booster. Jangan risau, Tamar Cocoa tidak menyebabkan masalah sembelit ye. 😎😎😎

Harga Tamar Cocoa 2 jenis packaging dua2 sama harga:-
Tamar Cocoa 900 gram RM 20
Tamar Cocoa 25 gram x 20 sachet RM 20

Hubungi kami sekarang untuk order atau sebarang pertanyaan.
019 9922250 (ima)
013 3424991 (azali)

COD sekitar KL dan waktu2 tertentu sekitar Kuantan.

1 comment:

article