Wednesday, February 19, 2014

Lelaki jual Shaklee?

Salam n hola readers,

Orang sekarang ramai cakap jual Shaklee ni keje orang pompuan jer. keje makcik2 jer. Mungkin ada benarnya bila kita tengok ramainya golongan hawa yang terjebak di dalam perniaagaan ini. Mungkin kerana mereka mencari kebebasan kewangan atau cuba untuk menjaga anak2 sepenuh masa dirumah. Apa pun, itulah antara sebabnya kenapa industri ni dikuasai oleh orang perempuan.

Jadi adakah ini bermakna lelaki tak boleh buat benda ni?

Jawapannya boleh. Even sebenarnya dahulu orang lelaki yang lebih dahulu menguasai bisnes Shaklee ni. Mungkin orang lelaki ada kelebihan yang lain di dalam Shaklee ni. Mungkin kita tak berapa sesuai nak promo set menyusu ke ibu2, tapi ada banyak gile barang lain yang kita bole promo. Contohnya

- ESP dan Performance untuk orang aktif bersukan
- Vivix untuk membantu berhenti merokok
- Set2 untuk darah tinggi 
- Set untuk kencing manis
- Set kurus
- Set kesihatan optimum

dan berbagai bagai bagai lagi.

Kalau kata ramai sangat dah jual ni, kita cuba la fokus ke kawasan yang orang lain tak jual. Kalau ikut istilah marketingnya blue oceans strategy; dikala semua orang menjual di laut merah, kita menjuallah di laut biru yang orang tak masuk lagi. InsyaAllah ada market. 

Jika anda mempunyai keinginan untuk: 
- dapat duit lebih
- bebas hutang
- nak bekerja sendiri
- kerja dari rumah

Inilah antara kerja yang anda boleh pilih. Kalau orang lelaki dapat berganding bahu dengan isteri untuk menjual lagi terbaekkk. Dapat kaver sume area. Alhamdulillah saya dan isteri dah melakukannya hampir setahun. Kami sekarang berada pada rank supervisor. Niat asal yang hendak mencari duit lebih, kini kami nak cuba fokus untuk buat sepenuh masa dan berjaya dalam bisnes ini.

Jika kita yakin kita boleh melakukannya, semuanya tidak mustahil. Yang penting kena usaha dan bertawakal.

Tengok gambar bawah tu. Masih ada golongan adam yang berminat nak buat bisnes Shaklee ni. Kredit to wondermum sebab buatkan gambar cantik tu. hehe.

Hubungi kami jika berminat nak mengetahui dengan lebih lanjut mengenai bisnes Shaklee. InsyaAllah kami akan cuba membantu.

p/s: ini bukan posting kelelakian sahaja. kang marah pula golongan feminis. peace uols :)


Gambar sharing session a.k.a Magic Session support group kami



No comments:

Post a Comment

article